نشانی مطب

تهران خیابان شریعتی، نرسیده به مترو شریعتی، کوچه فلسفی، ساختمان پزشکان پرشين، طبقه ۱

ساعت کاری

شنبه الی چهارشنبه ۲۱:۰۰ - ۹:۰۰
پنجشنبه ۱۳:۰۰ - ۹:۰۰

Search
Close this search box.
دلیل افسردگی

چرا مردم افسرده می شوند؟

چرا مردم افسرده می شوند؟ این سوالی است که ممکن است پاسخ مشخص و دقیقی نداشته باشد. همچنین طبق تحقیقات این عامل در برخی دوره ها افزایش می یابد.

افسردگی یک وضعیت روانی پیچیده است و ممکن است علت آن برای هر فرد متفاوت باشد. افسردگی می‌تواند ناشی از ترکیب عوامل بیولوژیکی، روان‌شناختی و محیطی باشد. در زیر برخی از اصلی ترین دلایل را بریتان ذکر کردیم که چرا مردم افسرده می شوند. برای درمان افسردگی ابتدا این مقاله را بخوانید.

چرا مردم افسرده می شوند

عوامل بیولوژیکی

تحقیقات نشان می‌دهد که اختلالات شیمیایی در مغز ممکن است نقشی در ایجاد افسردگی بازی کنند. اختلال در عملکرد نوروترانسمیترها (مواد شیمیایی مغزی که در انتقال پیام‌های عصبی نقش دارند)، افزایش فعالیت سیستم استرس و پاسخ التهابی بدن می‌تواند به افسردگی مرتبط باشد.

عوامل روان‌شناختی

عوامل روان‌شناختی نیز می‌توانند نقش مهمی در افسردگی داشته باشند. تجربه رویدادهای ناگوار مانند از دست دادن عزیزان، تجربه تراژدی، استرس شغلی، مشکلات در روابط، از دست دادن اعتماد به نفس، احساس تنهایی و انزوا، بیماری‌های مزمن و عوارض جسمانی می‌توانند به افسردگی منجر شوند.

عوامل محیطی

شرایط محیطی نیز می‌توانند بر روحیه و روانشناختی فرد تأثیر بگذارند. محیط‌های استرس‌زا، نداشتن پشتوانه اجتماعی قوی، مشکلات مالی، محرومیت از محیط طبیعی، شرایط زندگی نامناسب و فشارهای اجتماعی می‌توانند به افزایش خطر افسردگی کمک کنند.

لازم به ذکر است که عوامل فوق تنها عواملی است که می‌توانند به افسردگی منجر شوند و هر فرد و شرایط خاصی ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد. افسردگی یک مسئله پیچیده است و برای تشخیص دقیق و درمان مناسب آن، بهتر است با یک حرفه‌ای در حوزه بهداشت روانی مشورت کنید.

به غیر از مورادی که در متن مقاله به آن پرداختیم، موارد بیشتری ممکن است در پاسخ به سوال چرا افسرده می شوید وجود داشته باشد. این فاکتورها متفاوت بوده و دلیل آن برای هر فرد لازم است به صورت فردی مورد بررسی قرار بگیرد تا برای درمان افسردگی با مشکلی رو بع رو نباشید.

سخن آخر

هیچ دلیل واحدی برای افسردگی وجود ندارد. این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و محرک های مختلفی دارد. برای برخی افراد، یک رویداد ناراحت کننده یا استرس زا در زندگی، مانند سوگ، طلاق، بیماری، بیکاری و نگرانی های شغلی یا مالی، می تواند علت باشد. علل مختلف اغلب می توانند باعث افسردگی شوند.

افسردگی با تغییرات خلق و خو در فرد متفاوت است. علائم آن نیاز به بررسی های بیشتر دارد. متخصص دلیل اصلی آن که چرا به افسردگی مبتلا می شوید را به شما خواهد گفت.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *