فلج عضلات صورت

درمان فلج صورت با دستگاه rTMS آر تی ام اس

یکی از مشکلاتی که این روز ها برای بسیاری از افراد رخ می دهد، فلج صورت و از بین رفتن اعصاب صورت می باشد که این مشکل با علائم و عارضه هایی همراه است.
در ادامه نوشتاری که در پیش رو دارید به مهم ترین و پرتکرار ترین سولاتی که در زمینه فلج صورت و روش های درمان آن پرسیده می شود را مطرح خواهیم ساخت و پاسخ هایی در ادامه هر کدام می آوریم.
مهم ترین بخش هایی که در ادامه مطالعه خواهید کرد از این قرار است:

• فلج بل چیست؟
  • فلج عضلات صورت چه نشانه هایی دارد؟
  • علت بروز فلج عضلات صورت چیست؟
  • بهترین روش درمان فلج صورت کدام است؟
  • مزایا و کاربرد های دستگاه آر تی ام اس چیست؟

فلج بل یا فلج صورت

در واقع فلج بل به عارضه ای اشاره دارد که در طی آن نیمی از اعضای صورت دچار فلجی خاصی شده اند و نمی توانند فعالیت های عادی خود را داشته باشند.
برای مثال نیمی از لب ها به سمت پایین کشیده شده اند و در همان سمت صورت بسته شدن چشم و پلک ها با مشکلاتی همراه است. از این رو در این شرایط به اصطلاح گفته می شود فلج بل یا فلج عضلات صورت رخ داده است.

bells plasyفلج صورت چه علائم و نشانه هایی دارد؟

فلج صورت با علائم زیر همراه است:

• مشکل شدن روند بستن چشم و نیز لبخند زدن؛ در واقع به جهت این که نیمی از صورت عضلاتش دچار فلجی شده است این دو مساله با مشکل روبرو می شود.
  • افتاده شدن و شل شدگی در اعضای نیمی از صورت
  • عدم توانایی در کنترل آب دهان؛ در واقع بزاق دهان از سمتی از دهان که عضلاتش فلج شده است خارج می شود و فرد توانایی کنترل آن را ندارد.
  • معمولا گوش در آن بخشی از صورت که دچار فلجی عضلات شده است نسبت به صدا حساسیت بیشتری دارد.
  • در آن بخش از صورت که فلج شده است درد هایی در اطراف فک یا گوش ایجاد می شود.
  • سردرد نیز از دیگر علائم این مشکل است.
  • این افراد گاها گزارش می کنند که حس چشایی شان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است
  • چشمی که در نیمه درگیر به فلج عضلات است میزان اشک در آن چشم تغییر می کند.

علل بروز فلج عضلات صورت

یکی از مهم ترین و پرتکرارترین سوالاتی که در زمینه فلج عضلات صورت، مورد پرسش گری قرار می گیرد این است که:
چرا فلج صورت اتفاق می افتد؟
برای پاسخ گویی به این سوال باید بگوییم که دلیل اصلی و ریشه واقعی بروز این عارضه یعنی فلج صورت به طور دقیقی مشخص نیست و پزشکان متاسفانه نتوانسته اند یک دلیل را به عنوان علت اصلی این مساله مطرح سازند اما عللی را به عنوان عوامل زمینه ساز فلج عضلات صورت نام برده اند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عفونت ویروسی
  • تبخال ویروسی
  • اوریون
  • بیماری های تنفسی
  • ابتلا به سرخک
  • ابتلا به بیماری آنفولانزا
  • بیماری آبله مرغان
  • بیماری زونا

روش های درمان فلج عضلات صورت

روش های مختلفی برای درمان فلج عضلات صورت و بهبود وضعیت عملکرد اعضای صورت وجود دارد. فیزیوتراپی و روش آر تی ام اس دو روشی هستند که تا حد زیادی می توانند به بهبود عملکرد عضلات صورت کمک کنند. اما بهترین روش برای درمان فلج عضلات صورت استفاده از دستگاه آر تی ام (rTMSاست.

روش آر تی ام اس برای درمان فلج صورت

این روش تحریک مغناطیسی صورت است، که با بکار گیری دستگاه آر تی ام اس می باشد. در این روش با ارسال اشعه های مغناطیسی و تحریک مغناطیسی اعصاب در نواحی صورت می توانند به درمان فلج اعصاب صورت کمک کنند.
دستگاه آر تی ام اس است این روز ها از بهترین و نتیجه بخش ترین روش های درمانی است که توانسته است طیف گسترده ای از بیماری های مختلف جسمی و یا حتی روانی را درمان کند.

مزایای استفاده از دستگاه آر تی ام اس

این دستگاه و این روش درمانی تا حد زیادی موفق بوده و مزایایی را به همراه دارد. از جمله مهم ترین مزایایی که می توان برای دستگاه آر تی ام اس برشمرد از این قرار است:

• دارای تاییدیه از سوی سازمان غذا و دارو در کشور آمریکا و اروپا
  • نتیجه بخش ترین روش برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های مختلف
  • قابل بکارگیری در درمان طیف گسترده ای از بیماری ها

– درمان افسردگی، حملات پنیک، هراس و وسواس و نیز درمان اسکیزوفرنی

– درمان اختلالات مغزی و یا عارضه هایی مثل سکته مغزی

– بازتوانی مغز بعد از سکته مغزی

– درمان پارکینسون

– درمان وز وز گوش

– درمان سردرد

– درمان فلج صورت

• مهم ترین مزیتی که این روش دارد این است که هیچ دردی برای افراد به همراه ندارد.
  • بعد از هر جلسه فرد می تواند به منزل مراجعت کند و روند زندگی عادی و طبیعی خودش را از سر گیرد
  • بهترین روش درمان برای جایگزینی روش درمان دارویی؛ در واقع این روش برای کسانی که از روش های درمان دارویی خسته شدند و نمی خواهند از دارو ها استفاده کنند بهترین روشی است که می توان برای افراد بکار گرفت.

باید این نکته را در نظر داشت که برای درمان هر کدام از بیماری ها و اختلالاتی که در بالا ذکر شد، پزشکان به روش های مختلفی از دستگاه آر تی ام استفاده می کنند.
از این رو زمانی که شما به بهترین پزشک و متخصص در مرکز فوق تخصصی آر تی ام اس RTMS در تهران مراجعه می کنید، آن ها می توانند با توجه به آگاهی و دانشی که در این زمینه دارند به بهترین شکل روند تشخیص و درمان شما را به سرانجام برسانند.

هزینه انجام درمان فلج صورت با دستگاه آر تی ام اس

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که برای درمان فلج صورت با دستگاه آر تی ام اس هزینه درمان چقدر است. برای پاسخ گویی بدین سوال باید بگوییم که مراکز مختلفی به ارائه این خدمت درمانی می پردازند.
در مراکز مختلف بسته به این که پزشک از چه میزان تخصصی برخوردار است و نیز بسته به تعداد جلساتی که باید درمان انجام پذیرد هزینه های متفاوتی دریافت می شود.
از این رو توصیه می کنیم که برای آگاهی از میزان هزینه های درمان ابتدائا به بهترین مراکز درمانی و نزد بهترین متخصص مراجعه کرده و بعد از این که روند معاینات و بررسی های لازم انجام شد از میزان هزینه آگاه شوید.

نتیجه گیری

در طول نوشتار تمامی تلاش مان بر این بود که بتوانیم مهم ترین و ضروری ترین اطلاعاتی که در زمینه فلج عضلات صورت و نیز روش درمان با دستگاه آر تی ام اس وجود دارد را در اختیار عزیزان و همراهان همیشگی مان قرار دهیم.
اما در آخر مهم ترین توصیه مان این خواهد بود که برای انجام روند معاینات و آغاز روند درمان به مطب بهترین پزشک و متخصص مراجعه کرده و از ایشان کمک بگیرید.
زیرا که این روش درمان از حساسیت هایی برخوردار است که در صورتی که از پشتوانه تجربه و مهارت پزشک برخوردار باشد می توان به موفقیت این روش امیدوار بود.