کاربرد دستگاه آر تی ام اس RTMS

دستگاه آر تی ام اس چه نوع سردردهایی را درمان می کند؟

دستگاه آر تی ام اس برای درمان کدام از انواع وسواس ها کاربرد دارد؟

آیا دستگاه آر تی ام اس خطرناک است؟

برای درمان با دستگاه آر تی ام اس به چه پزشکی مراجعه کنم؟

دستگاه آر تی ام اس از جمله دستگاه های درمانی است که این روزها اثرات درمانی قابل توجهی را از خود بجای گذاشته است.

اگر جزء افرادی هستید که:

سردرد های شدیدی دارید

افسردگی دارید

برخی از علائم وسواس را در خود مشاهده می کنید و یک روانپزشک خوب تشخیص اختلال وسواسی را روی شما گذاشته است این مقاله را از دست ندهید.

کاربرد دستگاه آر تی ام اس RTMS

روش درمانی آر تی ام اس چگونه انجام می شود؟

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال مکرر یعنی همان آر تی ام اس یک روش غیر تهاجمی شامل پالس مغناطیسی کوتاه مدت می باشد. هدف از ارسال اشعه های مغناطیسی تحریک سلول های عصبی است. در نتیجه نورون های منطقه مورد نظر تحریک می شود و درنهایت عملکرد مدارهای مغزی تغییر می کند.

به بیان ساده تر با استفاده از ابزارهایی خاص می توانند نواحی مختلف مغزی شما را با امواج الکتریکی تحریک کنند. تحریک مغزی تغییر فرایند ها و عملکرد مغزی را در پی دارد. به همین منوال می توانند بسیاری از بیماری ها را با این روش درمان کنند.

درمان انواع سردرد های میگرنی با دستگاه آر تی ام اس

یکی از مهم ترین کاربردهایی که دستگاه آر تی ام اس دارد درمان انواع سردردهای میگرنی می باشد. از جمله انواع آن ها:

• سردرد میگرن عصبی
  • سردرد میگرن مزمن
  • سردرد میگرن قائدگی
  • سردرد تنشی

درمان انواع وسواس ها با دستگاه آر تی ام اس

افرادی که به انواع وسواس ها دچار هستند می توانند برای درمان و کاهش علائم وسواس هایشان از روش درمانی آر تی ام اس کمک بگیرند. انواع وسواس ها مثل:

• اختلال وسواس فکری و عملی
  • اختلال وسواس مو کندن: مثل موی سر یا ابرو و مژه
  • اختلال وسواس پوست کندن: مثل پوست لب
  • اختلال وسواس بدریخت انگاری: در واقع اینان تصور می کنند که صورت و بدن شان بسیار زشت و غیر قابل تحمل است

درمان افسردگی با دستگاه آر تی ام اس

افسردگی نیز از جمله بیماری های شایع روانی است که این روز ها آمار ابتلا به آن بسیار قابل توجه می باشد. در ابتدای مسیر درمانی افراد تحت دارو درمانی قرار می گیرند اما در مواردی که افراد دچار افسردگی های مقاوم به دارو باشند بهترین جایگزین درمانی روش آر تی ام اس می باشد.

بنابراین در این موارد توصیه اکید به افراد این است که به یک روانپزشک خوب یا متخصص اعصاب خوب مراجعه کنید که با دستگاه تحریک مغناطیسی مغز rtms آر تی ام اس به درمان بیماران می پردازد.

بهترین روانپزشک و درمانگر با روش آرتی ام اس

برخی از افراد زمانی که با مزایا و کاربردهای فراوان دستگاه آرتی ام اس آشنا می شوند اولین پرسشی که دارند این است که:

روانپزشک خوب برای درمان با دستگاه آر تی ام است چه کسی است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از پزشکانی که با عنوان روانکاو، روانپزشک خوب یا بهترین روانپزشک شناخته می شوند صلاحیت انجام این روش درمانی را با دستگاه آر تی ام اس دارند.

اما برخی از آن ها در زمینه این روش درمانی به طور متمرکز عمل می کنند. بنابراین حتماً یک روانپزشک خوب یا یک روانکاو خوب را بیابید سپس روند درمان را به وی بسپارید.

خوشبختانه روانکاو ها و روانپزشکانی هستند که توانمندی خود را در حوزه درمانگری و روانکاوی نشان داده اند و می توانند بهترین نتیجه درمانی را برای شما رقم بزنند. متخصصین اعصاب نیز از دیگر روان درمانگرانی هستند که می توانند خدمات درمانی در این حیطه را ارائه کنند.

برای دریافت مشاوره  و درمان مشکلات خود توسط دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک   می توانید با شماره 22260067  تماس بگیرید .

و همچنین با دنبال کردن آدرس اینستاگرام دکتر فرامرز ذاکری از آخرین مقالات و مطالب سایت ایشان باخبر شوید.

ویژگی های بهترین روانپزشک

یک روانپزشک خوب با روانکاو باید:

• تخصص زیادی در زمینه انواع روش های درمانی در حوزه کاری خودش داشته باشد
  • بهترین ابزارآلات را در روند درمان بکار گیرید
  • با بیمار و مراجعه کننده اش همدلی داشته باشد
  • در زمینه هزینه های درمانی با روش آرتی ام اس با بیمارانش مدارا و مماشات کند. کسانی هستند که با وجود نیاز به این روش درمانی اما تاحدودی هزینه های درمانی برایشان سنگین است. بسیاری از پزشکان در این زمینه می توانند همکاری داشته باشند.

شما کاربران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین روانکاو در تهرانمقاله مورد نظر را مطالعه بفرمایید تا بنوانید یک روانپزشک خوب برای حل مشکلات مروبط به استرس و اضطرابی خود بیابید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک.​

drzakeri