علائم حملات پانیک

درمان پانیک با دستگاه تحریک مغناطیسی مغز آر تی ام اس چگونه انجام می شود؟

آیا تاکنون حملات ترس و اضطراب را به صورت ناگهانی در زندگی تجربه کرده اید؟ در صورتی که خواهان اطلاع پیدا نمودن در مورد این عارضه هستید. بهتر است که مقاله علائم حملات پانیک را تا انتها مطالعه نمایید. پس ما را با ادامه مطلب همراهی بفرمایید…

بسیاری از ما ممکن است در طول زندگی یک یا دو حمله پانیک را تجربه نموده باشیم اما برای برخی افراد ، این اتفاقات خیلی بیشتر رخ می دهد. خوشبختانه ، درمان می تواند اقدامات زیادی برای متوقف کردن آن ها انجام دهد.

حملات پانیک عبارت است از وحشت ناگهانی زیاد به طوری که احساس نمایید که همین حالا قلبتان از کار باز ایستد و منجر به مرگتان شود. هیچ علتی برای رخداد این عارضه شناخته نشده است. اما ژنتیک، استرس زیاد و تغییرات مغزی باعث اختلال و رخداد این پیامد می باشد.

پزشکان بطور کلی با تنظیم روان درمانی ، دارویی یا هر دو ، حملات پانیک را درمان می کنند. درمان و معالجه این عارضه زمان بر است ، بنابراین بیمار باید صبور باشد. وقتی افراد برنامه درمانی خود را دنبال می کنند ، اکثریت قریب به اتفاق آن ها تسکین یافته و مشکلی دائمی را طی نمی کنند.

علائم حملات پانیکعلائم حملات پانیک

• لرزش شدید
  • تنگی تنفس
  • تعرق
  • ضربان قلب سریع
  • احساس مرگ قریب الوقوع
  • احساس خفگی و فشار بر گلو
  • تهوع و لرز
  • درد سینه و شکم
  • بی حس و کرختی شدن بدن
  • غش و سرگیجه
  • جمع گریزی
  • احساسات غیر واقعی
  • احساس گرمای زیاد

گام اول

ضربان قلب در این عارضه به شدت میزند به گونه ای که گمان می کنید به بیماری قلبی دچار شده اید. بنابراین پزشک یا روانپزشک خوب احتمالا با ارائه یک معاینه کامل فیزیکی شروع به درمان می کند. به این ترتیب ، او می تواند مطمئن شود که این علائم ناشی از بیماری نیست .

مشاوره

درمان ممکن است با گفتاردرمانی آغاز شود. فرد با یک مشاور که می تواند به بیمار کمک کند که اختلال پانیک را مدیریت کند ، به گفتگوبنشیند.

با ادامه درمان، باید در تشخیص موقعیت ها ، افکار یا احساساتی که باعث حمله پانیک می شوند ، کمک کند. این محرک ها قدرت کمتری برای ایجاد مشکل دارند.

مشاوره همچنین باید نشان دهد که اثرات جسمی این حملات به بیمار آسیب نمی رساند. بیمار باید تکنیک های آرامش را نیز یاد بگیرد. به عنوان مثال ، اگر می تواند تنفس خود را کنترل کند.

دارو درمانی

برای کاهش علائم جسمی حملات ، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که دارو باید بخشی از درمان را تجویزکند. به عنوان مثال دارو ممکن است بخشی از اولین مراحل معالجه باشد. دارو شامل:

داروی ضد افسردگی ، که به طور کلی اولین انتخاب برای جلوگیری از حملات پانیک در آینده خواهد بود.

یک داروی ضد اضطراب، برای مبتلایان به اختلالات نیز توصیه خواهد شد.

در صورت وجود ضربان قلب، دارو تجویز می شود.

درمان با دستگاه تحریک مغناطیسی مغز آر تی ام اس: پزشک در این روش نوین آر تی ام اس از میدان مغناطیسی با پالس های کوتاه مدت استفاده می کند تا فعالیت ناحیه ای مشخص از مغز را تحریک کند.

برای دریافت مشاوره  و درمان مشکلات خود توسط دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک   می توانید با شماره های ۲۲۲۶۰۰۶۷ – ۲۲۷۲۵۵۰۶ تماس بگیرید .

و همچنین با دنبال کردن آدرس اینستاگرام دکتر فرامرز ذاکری از آخرین مقالات و مطالب سایت ایشان باخبر شوید.

برخی نکات جهت کاهش حملات پانیک:

علاوه بر معالجه ، روانپزشک از بیمار می خواهد که برخی اقدامات را جهت کاهش حملات و تغییر عادت های روزمره ترک کند، که شامل:

شرکت دریوگا یا تنفس عمیق که بدن را آرام کرده و استرس را کاهش می دهد.

ورزش می تواند به آرامش ذهن و جبران عوارض جانبی احتمالی دارو مانند افزایش وزن کمک کند.

از نوشیدن مشروبات الکلی ، کافئین ، سیگار کشیدن و داروهای تفریحی خودداری شود چرا که می تواند باعث حمله شود.

خواب و استراحت کافی، زیرا که در طول روز احساس خستگی نخواهید کرد.

در مورد مکمل های غذایی ، تحقیقات کافی وجود ندارد که نشان دهد آن ها برای کاهش حملات پانیک موثر باشد. اما بهتر است که با روانپزشک خوب مشورت های لازم را انجام دهید.

اگر یک دوست یا عضو خانواده کسی هستید که با حملات پانیک برخورد می کند ، با آن ها صبور باشید. هرگز فحش ندهید و قضاوت نکنید. علائم استرس آن ها را بیاموزید، بنابراین می توانید مراقب آن ها باشید و تأثیرگذار جهت برطرف کردن این عارضه از آنان. در صورتی که حملات پانیک به دوست شما رخ دهد، آرام باشید و به آن ها کمک کنید و بیمار را به تنفس عمیق تشویق نمایید.

شما کاربران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین روانکاو در تهران مقاله مورد نظر را مطالعه بفرمایید تا بنوانید یک روانپزشک خوب برای حل مشکلات مروبط به استرس و اضطرابی خود بیابید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک.​

سه × پنج =